דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה - למה זה טוב? 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 725   [ נצפה 1913 פעמים ]

תזונה - למה זה טוב? ופירמידת המזון

תזונה היא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כל אדם, בין אם בחר לנהוג לפי הדיאטה הזו או אחרת, האדם תמיד יכניס לקיבתו מזון מאחר ותזונה היא אמצעי הזנה שלנו בחיים ואיננו יכולים בלי.
נודעת חשיבות רבה לרכיבי התזונה של כל אחד ואחד מאיתנו, בין אם אנו בעלי סוג דם זה או אחר, בין אם נולדנו באסיה, או באירופה או אי שם בערבות אוסטרליה. גופנו צורך מזון לא רק לשם קיום והישרדות אלא אף כדי להזין את כל מערכת הגוף במרכיבים החיוניים לבריאותה.
תזונה לא נכונה או בעלת חוסרים פוגמת במצב התקין והבריא של הגוף, עשויה לעורר בעיות רבות הן זמניות והן בעלות נזק מצטבר.
אנו לא נפריד את המילה תזונה מכלל מושגים נוספים ואחרים האחראים לבריאות הגוף, כגון שמירה על משקל תקין, מניעת השמנה, עשיית פעילות ספורטיבית במהלך השבוע ועד שמירה על איזון נפשי והרמוני שלמרבה הפלא תזונה נכונה יכולה לתרום גם למצב נפשי טוב ובירא וגם למנוע בעיות שהזכרתי לעיל.
איני חושבת שכיום בעולם השפע המציע שלל התנסויות וחוויות, שוכח האדם לתת את החשיבות לתחום זה, ההיפך הוא הנכון. אנו מודעים לנזקים והשפעות כתוצאה מתזונה לקויה. אנו מודעים לעובדה שמה שנכנס לגופנו הוא באחריותנו וביכולתנו לשנות כל נתון במשך כל רגע קיים. אם עד עכשיו לא החלטנו עם עצמנו שהגיע הזמן לשנות את הרגלי האכילה שלנו מאחר והרגלים אלה הם הרגלי חיים ולא רק משמעת ותורה שלמה של מה מותר ומה מזיק, הרי שבאמת הזמן הוא עכשיו.
כל רגע שאנו מחליטים מעכשיו שאנו עושים שינוי, הוא מבורך ואנו נאחל לכל המבקשים ללכת בדרך זו של תזונה בריאה ומאוזנת בהצלחה והפקת הנאה מרובה.
פירמידת המזון היא למעשה מבנה מאורגן של רשימת מרכיבים בסיסיים החיוניים לגוף וכוללים את ארבעת אבות המזון, ויטמינים ומינרלים המסודרים על פי סדר מסוים מהגדול אל הקטן כאשר את החלק הגדול אנו יכולים לצרוך בכמות גדולה יותר ועד הקטן ביותר ממנו ניתן לצרוך מעט ועד אפס צריכה.
הפירמידה מקורה בארצות הברית ופורסמה רבות בישראל ושודרגה למבנה פירמידת מזון ישראלית המבוססת על המקור.
בכתבות תזונה חלק 1,2,3 באתר פורסמו רשימות הרכיבים החיוניים לצריכה לפי סדר קצת שונה.
כדי לא להלאות את הקוראים ביותר מידי אינפורמציה המסתובבת גם כך על פני כל הרשת בנושאים מגוונים ובכתבות רבות בנושא מזון, אנו רוצים לומר כי עלינו לחשוב היטב לפני שאנו בוחרים לאכול מוצרים מסוימים ומה אנו אוכלים.
אנו רוצים להדגיש בעיקר את חשיבות אכילת מזון שבושל והוכן בבית, ופחות לצרוך מן המוגמר.
מאחר ולא רק בפירמידות מזון עסקינן, אלא במטרה למנוע מחלות ונזקים מצטברים, אנו רוצים לאכול אוכל המכיל מבחר ירקות, גם טריים וגם מבושלים. לצרוך חלבונים שמקורם לרוב מהצומח ופחות מן החי, או שאם לחלופין בחרנו לאכול מוצרים מן החי, נחליט להקפיד על מינונים.
אכילת ירקות ירוקים וירקות עליים מאפשרת אכילה מרובה יותר לאנשים המבקשים לאכול הרבה ולשמור על דיאטת קלוריות בתפריט. אכילת פירות אינה בלתי מוגבלת בכמויות אלא מאחר ופירות מכילים סוכר בחלקם בכמות גבוהה אפילו, ניטול מספר מועט יותר של מנות, תלוי בסיכון לסוכרת במשפחתנו.
אכילת חלבון מן החי תוגבל לכמות של 100 גרם מוצר ליום, ועדיף שלא יותר מזה, וצריכה של חלבונים מן הצומח כגון ממשפחת הדגנים והקטניות.
צריכת פחמימות מורכבות ופחות צריכה של פחמימה פשוטה. צריכת שמנים המופקים בעיקר מן הצומח ופחות מן החי. צריכת מינרלים, וצריכה של חומצות שומן שהגוף לא מייצר על ידי הקפדה על אכילת רכיבים שציינו בכתבות שלהלן.
על מנת לפשט את החיים לצורת אכילה מחושבת, אנו מבקשים מכם לקרוא ולעיין בתכניות והעיקר לייצר בעצמכם את האוכל שאתם מכניסים לגוף וגם להשתמש בחומרים ללא סיכון כגון תוספים מלאכותיים.
שוב ושוב, אנו מבקשים מכם לחדול להכניס אל תוך הבית מוצרים המכילים שומנים מוקשים, תוספי מזון וחומרים משמרים, תיבול מלאכותי עשיר במונו סודיום גלוטומט, צבעי מאכל מלאכותיים. אנא הימנעו מצריכת מוצרים אלו.
גם אם ידועים מספר מזונות כמשווקים תחת סיסמאות בריאות, בין אם המוצר משווק לאדם מבוגר או פעוטות וילדים, אנא בידקו את המוצרים ושימו לב לתוויות ולתכולה המופיע על גבם.
השתדלו יום יום לאכול לפי חוק או כלל אחד: אתם אוכלים אוכל לא מלאכותי, לא מעובד, ולא מכיל תוספים.
איכלו מן הטבעי המצוי בשפע במרכול, בחרו את הקנייה שלכם לפי רשימת רכיבים שהחלטתם עליה מבעוד מועד, ועם הזמן האכילה הבריאה וצריכת מוצרים באופן נבון ומושכל תהפוך לנחלת כל יושבי הבית.
אתם תמנעו על ידי כך מחלות, נזקים העלולים לפגוע בעתיד בכם או בילדכם, ובאמצעות שילוב עם מספר קטן של תרגילים, הליכה יומיומית של שעה לפחות, אי רביצה כל היום מול מסך המחשב או הטלוויזיה אלא עשייה פעילה, אתם תהפכו את חייכם לעולם בריא יותר, תרגישו עירניים, חיוניים ומלאי אנרגיה.
בריאות הציבור נולד כמענה לצורך שלנו לשפר את איכות חיינו על ידי הבנה של סוגי המזון השונים שאנו צורכים. בעידן של אוכל תעשייתי ומרכולים עמוסים בשפע מן המוכן, עלינו לדעת אילו מוצרים חיוניים לגופינו ואילו מוצרים עלולים לסכן את בריאותנו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב